Skip to content →

Σημεία ονείρων

«Σημεία ονείρων»* είναι μια συλλογή έργων ζωγραφικής που μοιάζουν με τα όνειρα που αφηγούμαστε στον ψυχαναλυτή για να μπει λίγο φως στο σκοτεινό δωμάτιο του εαυτού μας. Επισκεφθήκαμε τον ψυχαναλυτή όταν μέσα στο σκοτάδι χτυπήσαμε στο κομοδίνο και πονάει το καλάμι ακόμα. Μήπως μας γιατρέψει τον πόνο από τη σύγκρουση με το «κομοδίνο». Όνειρα που είδαμε αλλά, όταν ξυπνήσαμε τα είχαμε ξεχάσει, και χάθηκαν μέσα στη βουή της καθημερινότητας. Κι ύστερα, κάποια στιγμή, ανασύρθηκαν, όταν είδαμε κάτι στον πραγματικό κόσμο.  Τι άλλο είναι η ζωγραφική από τη δισδιάστατη εικονο-«ποίηση» του ασυνειδήτου του ζωγράφου, που είναι ευχής έργον αν είναι κομμάτι από το κοινό μας ασυνείδητο; Ένας τρόπος να στοχαστούμε μαζί πάνω στην τραγικότητα της ζωής. Αφορμή για συν-κίνηση και κοινωνία.

*Σημεία στη γλώσσα της καινής διαθήκης είναι το θάυμα.

Με αφορμή τα έργα ζωγραφικής η ποιήτρια Νόνη Σταματέλου εμπνέεται και γράφει ένα κείμενο, άλλοτε ένα μικρό πεζό άλλοτε ένα ποίημα, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε δίπλα από κάθε έργο. Εξαίρεση το έργο «Είν΄ ο πατέρας μου γιατρέ» που έγινε το αντίθετο, το ποίημα έγινε αφορμή να γίνει το ζωγραφικό έργο.

Σημεία ονείρου Στις παρυφές μιας ονειρικής πραγματικότητας ακροβατεί ο εικονογράφος Μπάμπης Πυλαρινός, για να μας οδηγήσει σε έναν κόσμο αθέατο όσο και απτό, σε ένα εσωτερικής υφής τοπίο συνειρμικό, τόσο θαυμαστό που ανάγεται σε σημείο. « Σημείον επιζητεί» και θαύμα ευρίσκει, εκεί όπου καταλύεται η φυσική νομοτέλεια μαζί με τον ανάπηρο ορθολογισμό μας, για να δώσει αέρα στο γοητευτικό άγνωστο της ψυχής. Μεγαλειώδης απλότητα, αγνή χρωματικότητα και σεμνοχρωμία συγκρατημένη, άδολη και τρυφερή ματιά των πραγμάτων, καταφέρνουν να μετρηθούν με τα σκοτάδια του ασυνείδητου και να βγάλουν φως. Ένα φως γλυκό και ήπιο, που δεν τυφλώνει αλλά χαϊδεύει το μάτι, απλώνεται διάχυτο χωρίς ερριμμένες, απειλητικές σκιές και αποκαλύπτει κρυμμένες πτυχές του ίδιου του εαυτού μας, στάζοντας ηδονική νοσταλγία. Εσωτερικά τοπία της παιδικής μας ηλικίας και αρώματα ξεχασμένα από θερισμένο στάρι, από κορμί παλλόμενο και μεστό, από κάμαρες μισοφωτισμένες και υγρές, χορός ηδονικός των αισθήσεων. Η ζωγραφική του Πυλαρινού, σαν ζεστή καλοκαιρινή βροχή, υποβάλλει την υλικότητα μέσα από την αποσάρκωση, παίρνει σάρκα από το όνειρο και την μεταμορφώνει σε εικόνα.

Χαρά Σαΐτη

Τα έργα αυτής της ενότητας είναι 22 και έχουν ζωγραφιστεί ψηφιακά, έχουν διαστάσεις 60×60 εκ., με την κορνίζα 80χ80 εκ. σε χαρτί fine art αρχειακού τύπου με εγγύηση τουλάχιστον 250 χρόνων (Photo Rag 308 της Hahnemuhle. Fine Art και Archival.) και υπάρχουν μόνο 9 αριθμημένα αντίτυπα για κάθε έργο. Δείτε την έκθεση κάνοντας κλικ εδώ σε μια γκαλερί εικονικής πραγματικότητας (υπο κατασκευή).